Here the scan of the background:

Of course, you can make the rest with Photoshop, but for me something is missing here:

And here is the scan of the printing image, which has got more "life", more "spirit", more "tension":

Yes, my printer makes what he wants. Everytime I set it right, but later nothing is correct. But this is the artful trick! Before the ink was dry, I made some corrections with wet kitchen paper, for example the rose and the face of Dom Pedro II.
A short historical excursion:
It was Dom Pedro II, who brought the photography to Brazil:
“..., o homem responsável pela vinda da fotografia para o Brasil foi o imperador D.Pedro II.”, in “Curso Prático de Fotografia – para iniciantes” by André Lima;
and:
“No Brasil, a fotografia ganhou um admirador dos mais ilustres desde o seu primeiro contato com o daguerreótipo, logo no ínicio de 1840: o imperador D.Pedro II. Ele foi, na verdade, mais do que um admirador. Foi também adepto, mecenas, colecionador e, sobretudo, responsável por grande parte do acervo relacionado ao assunto existente hoje em nosso páis.”, in “Poses e Trejeitos – A fotografia e as exposições na era do espetáculo (1839 – 1889)” by Maria Inez Turazzi.
and:
“Em março [ de 1840], D.Pedro II,[...]adquire um equipamento de daguerreotipia por 250 mil réis”, in “Poses e Trejeitos – A fotografia e as exposições na era do espetáculo (1839- 1889)” by Maria Inez Turazzi.
see here part 2!
and here part 3!
No comments:
Post a Comment